سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی سایت
http://labgazeh.persiangig
.com/image/13lab.jpg

نقل مطلب از این وبلاگ با ذکر منبع موجب سپاسگزاری است .
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 63
بازدید کل: 1370165
دسته بندی نوشته ها شعر گونه ‏هایم
بـی‏ خیال بابـا
دیار عاشقی ها
دل نوشتـــه ‏ها
شعــرهای دیگران
خاطـــرات
پاسخ به سوالات
فرهنگی‏ اجتماعی
اعتقـادی‏ مذهبی
سیاست و مدیریت
قــرآن و زنـدگــی
انتقــــادی
مناسبت ها
حکایــــات
زنانـه هـــا
دشمن شناسی
رمان آقای سلیمان!
همراه با کتاب
بازتاب سفرهای نهادی


اطلاع از بروز شدن

 



گزارش های خبری
گفت‌وگو با خبرگزاری فارس
بخش خبری شبکه یک
روایتی متفاوت از حضور خدا
باز هم خبرگزاری فارس
خدای مریم! کمکم کن
ارتش مهد ادب است
سوم شعبان. جهرم
خبرگزاری کتاب ایران
سوال جالب دختر دانشجو
رضا امیر خانی و آقای سلیمان
فعالیت قرآنی ارتش
خبرگزاری ایکنا
چاپ چهارم آقای سلیمان
برگزیدگان قلم زرین
گزارش: جهاد دانشگاهی
گزارش: سانجه مشهد و دادپی
مصاحبه: خبرگزاری ایسنا
مصاحبه: سبک زندگی دینی
گزارش: همایش جهاد دانشگاهی
مصاحبه: وظیفه طلاب
پیشنهاد یک بلاگر
شور حسینی ـ شهرزاد


زخمه بر دل.. ناله از جان



روز جهانی قرآن.. چرا؟

سه شنبه 89 شهریور 23

این روزها جهان شاهد خشم و نفرت عمیق و یک‌پارچه‌ی دنیای اسلام علیه دشمنان کینه توزی است که این بار علنی‌تر از همیشه به جنگ مقدسات دینی آمده‌اند. بدون تردید تلاشی که این هفته برای هتک حرمت قرآن در امریکا اتفاق افتاد، سرفصل جدیدی در اسلام خواهی مردم دنیا ایجاد خواهد کرد. در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است:

- اول: مبارزه و مقابله با اسلام چیز تازه ای نیست که بتواند در دل امت اسلام هراسی ایجاد کند. جنگ های نرم و سخت علیه مسلمانان و اعتقادات آنها از آغاز تا کنون، فصل‌های زیادی از تاریخ اسلام را به خود اختصاص داده زده است. در صدسال گذشته نیز صهیونیزم جهانی با حمایت قدرت‌های بزرگ به شیوه‌های مختلف در همان مسیر حرکت کرده است . اینان در تمام این مدت از تلاش برای تحریف قرآن و منابع فکری و معنوی مسلمانان و تحریف شخصیت پیام‌آور مهربانی رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ سعی در خدشه وارد کردن به مقدساتی داشته‌اند که میزان تاثیر آن در روح و جان مسلمانان غیر قابل تردید است.

- دوم : دلیل این مبارزه بسیار روشن است. آنها نیز به خوبی دریافته‌اند که تنها مکتب فعال و جریان ساز اجتماعی که با منطق قوی و تاثیرگذار در مقابل اهداف سلطه‌گران زورگو می‌ایستد و صهیونیزم را از دست یابی به حکومت جهانی مورد نظر کتاب‌های تحریف شده‌ی مذهبی آنان باز می دارد اسلام است . بنابراین خیلی طبیعی است که کانون این مکتب و قانونی که روحیه‌ی کفر ستیزی و سلطه ناپذیری را در دل و جان مسلمانان می‌دمد مورد حمله قرار گیرد.

- سوم: هر چند ـ همانطور که پیشتر گفتیم ـ این مبارزه چیز تازه‌ای نیست؛ اما به این شکل تازگی دارد و اتفاقاً همین شیوه، نشان از تاثیر بالای روحیه‌ی اسلامی و قدرت روز افزون قطب اسلامی در جهان دارد و نیز دلیل خوبی است که تنها مانع جهان‌خواری و سلطه‌جویی آنان همین تفکر و آموزه‌های اسلامی است . این دست‌پاچگی که عقل و خرد آنان را تحت الشعاع قرار داده و به جای تفکر و تدبیر در نوع مبارزه، به بدترین شیوه‌ها روی آورده‌اند نشان می‌دهد که کدام تفکر اصیل است که می‌تواند مانع دست‌یابی به حکومت جهانی پیش بینی شده‌ در کتاب‌های تحریف شده‌ی آنان باشد . این مبارزه، مبارزه‌ با یک ملت مسلمان نیست، که مبارزه با اسلام و تفکر الهی و مقتدر آن است.

- چهارم: امام زین العابدین ـ علیه السلام ـ در فرازی از دعاهای خویش فرموده است: " الحمدالله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء؛ یعنی: خدای را سپاس که دشمنان ما را از احمقان وابلهان قرار داد." انصافاً اگر دنیای اسلام می‌خواست مسلمانان جهان را یک‌پارچه کند و آنان را پیرامون یک محور متحد سازد چه باید می کرد و چه هزینه‌ی گزافی باید می‌پرداخت؟ به نظر نگارنده، این حرکت شوم و به حق باید گفت احمقانه، که حاکی از حقارت و درماندگی سردمداران صهیونیزم از مقابله با اسلام و خیزش تفکر اسلامی است، اتفاقاً تاثیری بر خلاف خواسته‌ی آنان خواهد گذارد. یعنی این خباثت چیزی را که آنها می‌خواستند جلویش را بگیرند سریع‌تر محقق می‌کند و پیش‌بینی مطمئنانه‌ی امام امت (ره) که «اسلام به زودی سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد » را که داشت در شیبی مناسب با اوضاع و احوال زمان پیش می‌رفت، شتابنده‌تر می‌سازد و شیب آن را تندتر می‌کند.

- پنجم : خوشبختانه براساس وعده‌های الهی مبنی بر حفظ و حراست از قرآن و اسلام عزیز، ما نگران مگسانی که قصد وز وز کردن و پرواز در عرصه‌ی سیمرغ دارند، نیستیم که بلندای این عرصه آنقدر هست که آنان از نفس بیفتند و در منجلاب یاس و حرمان جان بدهند. آنان نمی‌دانند که قرآن نور است و نور با آتش سوزانده نمی‌شود و سوزاندن کاغذ نمی‌تواند خطوط برجسته‌ی قرآن در دل‌هایمان را از بین ببرد. اما از طرفی نمی‌توانیم و البته نباید در مقابل چنین حرکت‌های مشمئز کننده‌ای بی تفاوت بنشینیم.

- ششم: در این که این یک بازی سیاسی است و پشت سر آن مطامع دیگری نهفته است شکی نیست؛ اما در این سخن که نباید درگیر این بازی سیاسی شویم و چون دشمن برای ما نقشه کشیده و می‌خواهد بین ما و مسیحیت یا یهودیت درگیری ایجاد کند، پس نباید در زمین دشمن بازی کنیم خیلی حرف است. اتفاقاً با نهایت هوشیاری، ضمن آنکه حساب مسیحیان و یهودیان پاک‌طینت را از این گروه قلیل که سردمداری قدرت‌های بزرگ و تولیت کاخ سفید و سیاست های امریکا را به عهده دارند جدا می‌دانیم، باید در زمین بازی که خود آنان درست کرده‌اند، بازی کنیم و با حمایت پروردگار، سربلند و قدرت‌مند بیرون آییم. وگرنه دست روی دست گذاشتن، نه تنها کمکی به آنچه دوستان از آن می‌پرهیزند ندارد که باعث می‌شود آنها جلوتر هم بیایند و این بار در زمین خودمان بازی کنند. آن وقت معلوم نیست نتیجه چه خواهد بود که علی علیه السلام فرمود: به خدا قسم، هیچ ملتی در خانه‌ی خود مورد حمله و تجاوز قرار نمی‌گیرد مگر آنکه خوار می‌شوند.

- و نکته‌ی آخر: پیشنهاد می‌کنم جمهوری اسلامی ایران به رهبری هوش‌مندانه‌ی مقام معظم رهبری که همیشه الهام‌بخش حرکت‌های دینی و آزادی‌خواهانه‌ی دنیا بوده و محور معنوی تشکیل قطب جدید قدرت در دنیا یعنی قطب اسلامی است، در این زمینه نیز پیش قدم شود و با اعلام یک روز در سال با عنوان « روز جهانی قرآن کریم» ابتکار عمل دفاع از کلام الله مجید و محتوای روح بخش و انسان‌ساز آن را به دست گیرد. بدون تردید مسلمانان جهان در این خیزش عمومی علیه امریکا و صهیونیزم حول این محور جمع می‌شوند، حتی اگر سردمداران وابسته‌شان نخواهند... انشاء الله

بیایید در وبلاگ‌هایمان روز جهانی قرآن را پیشنهاد بدهیم..