• وبلاگ : لبـــگزه
  • يادداشت : تقصير کيست؟
  • نظرات : 6 خصوصي ، 55 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      >
     
    + اركيده 
    روحاني عزيز از پاسخگويي شما خوشحالم اولا من تهمتي به کسي نزدم اگر با دقت مطالعه کرده باشيد گفتم: "در اين قشر يک باغيرت پيدا شد" به نظر شما اين جمله اينطور معني مي شود که بقيه بي غيرتند؟؟؟!!! استاد لبگزه اين تعبير از شما بعيد است!!!!!!! ولي بهترين راه حل اين است که قشر روحانيت محترم تمام هم و غم خود را در راه ارشاد مردان و تعليم اخلاق و رفتار و کنترل غريزه کوفتي جنسيشان صرف کنند تا هم خدا راضي باشد هم خلق خدا و ديگر شاهد رخداد جناياتي که غالبا 90 درصد اين غريزه در آن دخيل است نباشيم
    پاسخ

    با تشکر.. همين که لحنتان نشان مي دهد که مغرضانه نگاه نمي کنيد باعث خوشحالي است.. اما متاسفانه بايد بگم پاسخ شما در سوال اولتان دقيقا آري است.. يعني همان جمله اي که داخل گيومه گذاشتيد "در اين قشر يک باغيرت پيدا شد" مفهومش دقيقا اين است که بقيه بي غيرتند.. اين را اگراز من قبول نمي کنيد از علماي منطوق و مفهوم سوال کنيد..
    بهترين راه حلتان را هم قبول دارم اما بدانيد که هميشه در مقابل دعوت به کنترل غريزه و اطاعت از خدا و پرهيز از گناه هميشه شيطان است که دعوت به آزادي مطلق و بي بند و باري و غور در شهوات را دعوت مي کند..
    + اركيده 

    البته داستان قشنگي است و زيبا اينکه بالاخره در اين قشر که مملکت را به سمت نابودي پيش مي برد يک با غيرت هم پيدا شد و از دختري دفاع کرد زيبايي کارش به جا ولي در متن شما دو سوال پررنگ در ذهنم جا گرفت:

    1. شما خودتان در صحنه حضور داشتيد و بد حجابي دختر را به چشم ديديد؟؟؟!!! چون خود رو حاني مورد نظر در اين زمينه چيزي نگفته يعني حتي فرصت ديدن دختر را پيدا نکرده!!! اگر شما در آن لحظه آنجا تماشاچي بودي و با چشم خودت ديدي حاشا به غيرتت که فقط نظاره کردي و اگر فقط شنيدي!!! مبلغ دين! در مورد چيزي که نديدي چرا تهمت مي زني تهمت گناه کبيره است.

    2. در مورد برانگيختن شهوت صحبت کردي مگر براي اين مردان فرقي مي کند که طرف چه حجابي داشته باشد؟ اگر اين طور است پس چرا حتي مادر من هم که چادري است از دستشان در امان نيست؟ اين غريزه ي کوفتيشان خودتان بهتر از من مي دانيد که قشر محترم روحانيت هم اين مبلغان دين با عناوين مختلف و نهادن کلاه شرعي... ترجيح مي دهم ادامه ندهم

    شما هم به جاي تهمت زدن به آن دختر بيچاره و بيگناه در مورد مملکتي بنويس که هيچ امنيتي ندارد و رو به نابودي است. شايد دست امثال تويي در کار باشد...

    پاسخ

    از اينکه بعد از مدتها يک داستان قشنگ خوانديد خوشحاليم.. اما جالب است که من را به خاطر در صحنه نبودن و نديدن بدحجابي دختره و اکتفا به شنيدن متهم به تهمت زني مي کنيد و آن را گناه کبيره مي شماريد که البته درست هم هست اما خودتان تمام اين قشر را متهم به بي غيرتي و بدون استثنا اهل کلاه شرعي و.. مي دانيد.. اين تههمت نيست؟ يا اگر هست تهمت ما گناه دارد و تهمت شما گناه ندارد؟
    اما سوالاتتان: اول اينکه من در صحنه نبودم و به استناد سخنان فرمانده پليس ــ که دختره را دستگير کرده و احتمالا بر اساس اظهارات همان دختر به سرنخ هايي رسيده و مجرم را دستگير کرده ــ عرض کردم
    دوم اينکه غريزه غريزه است و هميشگي است اما گاهي که تحريک شود بيشتر جرم خيز است تا وقتي که وسيله تحريکش وجود نداشته باشد...
    نکته باريک تراز مو هم اين است که وقتي ناهنجاري و بدحجابي و تحريک زياد شد همه در معرض آسيب هستند چه باحجابش و چه بي حجابش.. يعني من نمي خواهم بگويم به هرکس تعرض مي شود الزاما گناهکار اوست اما مي گويم علاوه بر گناه تعرض کننده? کساني هم که در تحريک غرايز و ايجاد جو شهواني جامعه کمک مي کنند مقصرند.. حالا چه تعرض شونده با حجاب باشد يا بي حجاب..

    سلام سيد

    لينکتون که براي من فيلتر بود!

    واقعا اين اتفاق دردناکه و نميشه حرفي زد

    پاسخ

    سلام.. نمي دونم
    سلام استاد گرامي
    من هم امروز به طور کامل خبرش را از روزنامه خواندم .
    به نظرم چون اين آقاي فداکار فقط نام روحاني رو به همراه داشته
    قضيه رنگ و بويي ديگر گرفته ...
    کاشي مردمي هم که تنها به تماشا ايستاده بودند کمي انسانيت به خرج ميدادند .
    اين نيت فداکارانه از هر کسي بر نمي آيد
    از خداوند بهبودي هر چه زودتر ايشان را طلب ميکنم .
    پاسخ

    سلام.. اصل ماجرا همان خط دوم و سوم شماست متاسفانه.. اگر اين ماجار قابل بهره برداري سياسي عده اي بود و اگر و اگر نمي دانيد چه الم شنگه اي راه مي انداختند و.. بگذريم
    + رضا 
    اون روحاني عزير روي چشم همه قرار داره چه باحجاب چه بي حجاب. ولي اين نگاه که اگه چنين اتفاقي واسه کسي افتاد خودش هم مقصره از اين ناشي ميشه که همه ما ديگه به وجود جرم و جنايت و دزدي عادت کرديم. چرا تو مکه مغازه دارها به محض شنيدن اذان مغازه رو رها ميکنن و ميرن مسجد. آيا اگر اونجا هم يکي در اين وضعيت به مغازه دستبرد بزنه کسي خواهد گفت تقصير مغازه دار بوده که مغازه ش رو رها کرده رفته؟!! مطمئنا نه.با اين استدلال شما اگه يه نفر رفت تو دريا شنا کنه و ببينيم داره غرق ميشه نبايد نجاتش بديم تا بفهمه "خود کرده را تدبير نيست. "يا اگه يکي به علت سرعت زياد ماشينش چپ کرد ولش کنيم به امون خدا چون تقصير خودش بوده؟!!
    پاسخ

    اشتباه نشود هم شنا کننده در دريا با موضوع ما متفاوت است و مقايسه نمي شوند و هم من نگفتم که نجاتش ندهيم که حتي خود کرده را نيز هرچند خودش تدبير ندارد اما بايد نجات داد.. در همان مکه هم اينطور نست که بدون نگهبان و به امان خدا رها کنند.. مي بندند پارچه مي کشند کشيک دارند.. علاوه اينکه ساکنان آن ديار خيلي‌هايشان انگيزه‌هاي دروني و خداترسي‌شان جلوي جرمشان را مي‌گيرد.. کاري به عمق اعتقاداتشان ندارم ولي حتي اگر شده به همان شکل سنتي و عاميانه سعي مي کنند دروغ نگويند و گناه نکنند..
    من تمام حرفم اين است که وقتي زمينه هاي گناه فراهم باشد مجرمان جرأت ورود به اين زمينه ها بيشتر خواهند داشت.. کجاي اين حرف اشکال دارد؟
    جايي مي خواندم وقتي يک بار در نيويورک برق رفته بود صدها مغازه مورد دستبرد قرار گرفتند.. خب اين يعني اگر برق بود و زمينه گناه فراهم نمي شد چنين اتفاقي نمي افتاد..
    من نمي دانم کجاي اين حرف اشکال دارد؟
    + عمار 

    سلام

    ذوق ادبي شما قابل تحسين است و ازينکه قرار است با کاروان نور، با شما همسفر ره عشق شوم خدا را شاکرم

    پاسخ

    سلام.. ممنونم براي ما افتخار است اخوي
    + اصخر 
    تقصير آدم و حواست اصلا!
    خاک بر اون سر تهي از عقلت.
    پاسخ

    عجب اسم خوشگلييييييييي
    + حميد 
    آره خب. دوست عزيز معاويه هم تو سفين بعد از شهادت عمار و پخش اون حديث پيامبر که عمار رو شقي ترين افراد خواهند کشت، تو مايه هاي شما استدلال کرد که چون علي ، عمار رو آورده جنگ پس اون قاتلشه. قربون منطقتون برم.
    پاسخ

    قياس مع الفارقي است برادر..

    با اجازه شما رو لينک مي کنم تا هميشه از نوشته هاتون بهره مند بشم .

    توي اين روزاها و شبهاي عزيز ما رو از دعاي خير خودتون محروم نسازيد .خوش حال ميشم به من هم سر بزنيد .

    در پناه حق شاد و سر بلند باشيد .

    پاسخ

    بزرگواريد

    سلام برادر گرامي

    هنوز توي شوک هستم از خوندن اين خبر و هنوز هم اشکام سرازيره .

    مسلما تقصير با هر دو طرف قضيه هست .اما تقصير موتور سوارا بيشتر بوده .چون به خودشون اجازه ناموس دزدي دادن .همچين آدمايي مثل بيماراي روانيه خطرناکي هستن که ممکنه به هر کسي حتي يه دختر محجبه هم صدمه بزنن ،به نظرم که بايد بدترين نوع قصاص در مورد اين افراد شرور انجام بگيره .تا هم درس عبرتي باشه براي آدماي شرور جامعه ما ، هم مرحمي بر دل شکسته بقيه .

    به اين روحاني عزيز هم بايد گفت احسنت ،احسنت که انقدر شجاع و با غيرت هستي ،احسنت که به خاطر رضاي خدا از جون خودت مايه گذاشتي و احسنت که توي امتحان الهي پيروز و سربلند شدي .

    پاسخ

    سلام.. بله خب من هم نگفتم که موتور سوارها بي تقصير بوده اند.. اصلا اونها جنايت کردند و بايد هم سريعا مجازات بشن اما من گفتم گاهي خود ماها زمينه چنين گناه و جنايتي را فراهم مي‌آوريم.. به جنايتکارها اجازه تعرض و جنايت مي دهيم

    سلام .

    دلم مي گيرد و زبانم . همين

    پاسخ

    سلام.. دقيقا

    سلام اقا سيد

    راستش با خوندن اين خبر و ديدن انتصاوير قلبم ريش ريش شد.

    اين روحاني يك چشم خودش رو از دست داد اما چيزي كه در برابر

    اين از دست دادن به دست مياره "رضاي خدا"...و خوش به سعادتش.

    نمي دونم چرا دنياي ما اينجوري شده...آدم ها بي رحم شدن....

    دروغ و ريا در راس قرار گرفته...بدحجابي رواج يافته...

    خدا هممون رو بيامرزه.

    يا حق

    پاسخ

    سلام.. خدا کمک کنه و به دادمون برسه با اين گناهان..


    سلام به آقا سيد بزرگوار وبلاگستان

    شايد اون دختر و نحوه پوشش يه بخش از دليل ماجرا باشه ولي همه ش نيست ..

    دلم ميگيره از اين برداشت و اين مقصر جلوه دادن دخترها تو اين موارد

    پارسال بود که دو تا موتورسوار کيف خواهر کوچيکمو موقع برگشت از دانشگاه وقتي داشت از تاکسي پياده ميشد دزديدن و هيچکس ، هيچکس تو اون خيابون شلوغ شهر بهش کمک نکرد .. ماجرا رو يه بنده خدايي که شنيد گفت .. گفت تقصير خودش بوده، حتما سر و وضعش طوري بوده که اونا دنبالش اومدن و من شکستن يه چيزي رو توي دلم حس کردم که چطور يه نفر با وجود شناختي که از مائده داره اجازه همچين برداشتي رو به خودش ميده .. دليلش ساده است، چون نگاه مردسالارانه جامعه اين رو تو ذهن همه ثبت کرده که هر اتفاقي که براي هر خانمي توي جامعه بيفته، مشکل از خودشه که حتما کاري کرده و قدمي برداشته و برخورد و رفتاري کرده که زمينه ساز اون اتفاق بوده ...

    درک نمي کنم چرا مرداي جامعه نبايد جلوي نفس سرکششون رو بگيرن و اينطور آزادانه و بي قيد و بند رهاش نکنن تا هر کاري که دلشون ميخواد تو محيط اجتماع انجام بدن و کسي هم اصلا به روي خودش نياره که اين جريان دو طرف داره!

    فقط ميگيم که خانمها حجاب رو رعايت کنن، پس نگاه آقايون چي؟ مگه دين ما به هر دو جنس اين دستور رو نداده که زنها پوششون رو حفظ کنن و مردها نگاهشون رو .. اگه نفس شيطاني اون دو مرد کنترل شده بود، اصلا همچين اتفاقي مي افتاد؟

    منکر نيستم پوششهاي آنچناني و رفتارهاي آنچناني رو .. ولي اين باعث نميشه که چون حالا يکي حجاب و ظاهرش يه جور ديگه است، من ِ مرد به خودم اجازه بدم هر کاري بکنم!

    نه آقا سيد اين دليل خوبي نيست ..

    بگذريم از نقش دوستان پليس که فقط کارشون نقش بازدارندگي شده .. فقط دستگيري و بگير و ببند ..

    البته خب ذات پليس و وظيفه پليس جز اين نيست، شايد فرهنگ سازان ما کاري نکردن .. نميدونم ..

    ولي ميدونم اين عدم امنيت تو سطح جامعه، فقط مختص يه قشر خاص از خانمها با پوشش به قول دوستان غير اسلامي نيست، توي پستهاي وبلاگم چندين بار مواردي از اين قبيل رو که براي خودم افتاده بود نوشتم ... مني که چادر سر ميذارم هم در امان نيستم ..

    مشکل از جاي ديگه است آقا سيد ..

    پاسخ

    سلام.. اصلا بحث مرد و زن نيست.. چرا اينجوري نگاه مي کنين به قضيه؟ چه کسي گفته "چون حالا يکي حجاب و ظاهرش يه جور ديگه است، من ِ مرد به خودم اجازه بدم هر کاري بکنم!" کجاي حرف من چنين چيزي را مي رساند؟‌ بله من منکر اين نيستم که اگر همه هم با حجاب باشند باز هم ممکن است چنين اتفاقاتي بيفتد اما تمام حرف من اين است که وقتي زمينه هاي گناه فراهم تر باشه و وقتي زمينه حضور و وسوسه شيطان آماده تر باشه شرايط چنين حوادثي مناسب تر است.. آيا ما مي توانيم به بهانه اينکه نيروي انتظامي بايد امنيت را برقرار کند ماشينمان را قفل نکنيم و درب منزلمان را باز بگذاريم؟ اين خيلي بديهي است که وقتي در خانه شما باز باشد و ماشينتان قفل و بست نداشته باشد زمينه تعدي دزدان و تحريک متجاوزان فراهم‌تر است.. در حالي که همان دزد متجاوز وقتي شرايط تجاوز و گناه را نداشته باشند کمتر سراغش مي روند..
    سلام سيد عزيز و دوست داشتني...
    لا اله الا الله
    چي ميشه گفت...
    کاملا موافقم با شما...

    پاسخ

    سلام حسام جان.. دلم مي گيره وقتي ان قلت‌هاي الکي رو مي بينم.. حالا اگه طرف روحاني نبود چه اتفاقاتي مي افتاد؟ اگر طرف از يک جريان سياسي خاص بود يا يک جريان سياسي خاص مي تونست اونو به نفع خودش مصادره کنه چي مي شد؟دلم مي گيره داداش..

    سلام

    شما رو صميمانه به تولد چهار سالگي آسمان سرخ دعوت مي کنم !

    منتظر حضور شما و هداياي شما (!!!!) هستيم ... +

    آسمون دلتون سرخ ...

    پاسخ

    سلام و چشم
     <      1   2   3   4      >