سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی سایت
http://labgazeh.persiangig
.com/image/13lab.jpg

نقل مطلب از این وبلاگ با ذکر منبع موجب سپاسگزاری است .
بازدید امروز: 183
بازدید دیروز: 192
بازدید کل: 1370775
دسته بندی نوشته ها شعر گونه ‏هایم
بـی‏ خیال بابـا
دیار عاشقی ها
دل نوشتـــه ‏ها
شعــرهای دیگران
خاطـــرات
پاسخ به سوالات
فرهنگی‏ اجتماعی
اعتقـادی‏ مذهبی
سیاست و مدیریت
قــرآن و زنـدگــی
انتقــــادی
مناسبت ها
حکایــــات
زنانـه هـــا
دشمن شناسی
رمان آقای سلیمان!
همراه با کتاب
بازتاب سفرهای نهادی


اطلاع از بروز شدن

 



گزارش های خبری
گفت‌وگو با خبرگزاری فارس
بخش خبری شبکه یک
روایتی متفاوت از حضور خدا
باز هم خبرگزاری فارس
خدای مریم! کمکم کن
ارتش مهد ادب است
سوم شعبان. جهرم
خبرگزاری کتاب ایران
سوال جالب دختر دانشجو
رضا امیر خانی و آقای سلیمان
فعالیت قرآنی ارتش
خبرگزاری ایکنا
چاپ چهارم آقای سلیمان
برگزیدگان قلم زرین
گزارش: جهاد دانشگاهی
گزارش: سانجه مشهد و دادپی
مصاحبه: خبرگزاری ایسنا
مصاحبه: سبک زندگی دینی
گزارش: همایش جهاد دانشگاهی
مصاحبه: وظیفه طلاب
پیشنهاد یک بلاگر
شور حسینی ـ شهرزاد


زخمه بر دل.. ناله از جان



عشق وناکامی 1

چهارشنبه 85 دی 27

این مطلب از وبلاگ قبلی ام ( لبگزه ی بلاگفا ) به اینجا منتقل شده است
سه شنبه بیست و دوم شهریور 1384ساعت 21:44
 

چندی پیش در جلسه ی پرسش و پاسخ یکی از مراکز آموزشی دخترانه، دختری پرسید:

دلیل شکست زندگی ها و ازدیاد طلاق در روزگار فعلی چیست؟


گفتم:
یکی از مهمترین عوامل شکست زندگی‌ها و منجر شدن آنها به طلاق، توجه زیاده به ارزش های موهوم و ملاک‌هایی است که نه از نظر دینی دارای اعتبار است و نه از نظر واقعی، تأثیری در خوشبختی و دوام زندگی‌ها دارد.
توجه بیش از حد به مسایل مادی،‌ ثروت، ‌مقام،‌ شئونات اجتماعی،‌ مدرک تحصیلی، اندام و زیبائی و... از عمده‌ی مطالبی است که ضمن این که در جای خود لازم ‌الرعایه هستند اما توجه بیش از حد به آنها و تنها مدرک قرار گرفتن آن ها دو عیب اساسی دارد: 

1- چه بسا گزینه‌های مناسبی که برای یک جوان وجود دارند اما به دلیل اینکه یکی از این شرایط را ندارند،‌ جوان تن به ازدواج با وی در نمی دهد و منتظر کسی می‌شود که از این دیدگاه، ایده‌‌آل باشد. بنابراین ضمن آنکه آن مورد خوب را از دست می‌دهد و ممکن است سن و سالش بالا برود و شرایط ازدواج برایش سخت تر و پیچیده‌تر شود، ‌معلوم نیست اگر با موردی ازدواج کرد که این خصوصیت‌ها را داشته باشد دارای زندگی خوب و مناسبی شود. چون مؤلفه‌های زندگی موفق و سعادتمند هیچ کدام از این موهومات نیستند.

2- علاوه بر مطلب فوق، هر کدام از این ها در طول زندگی می‌تواند مشکل ساز باشد. گاهی ثروت زیادی مقام اجتماعی،‌ زیبائی و .... هر کدام در جای خود به نوعی دردسرهای زندگی به حساب می‌آید. زنان بسیاری داریم که از ثروت انبوه شوهرانشان و اینکه وی دیگر وقتی برای آنها نمی‌گذارد و از نظر عاطفی خانواده را تأمین  نمی کند، رنج می برند و می‌گویند: با اینکه  از نظر مالی و زندگی چیزی کم نداریم ولی ما و بچه‌ها نیاز به حضور عاطفی پدر در خانه داریم چه آنکه پول و امکانات همه چیز زندگی نیست.

مثل اینکه انسان در قفس طلائی زندگی کند و آب و دانه‌ی مفصلی هم داشته باشد اما بالاخره قفس است و زندانی.

حدیثی از پیامبر اکرم داریم که فرمود: اگر کسی زنی را به خاطر ثروتش به همسری برگزیند خداوند او را به همان ثروت وابسته می‌کند و اگر به انگیزه‌ی جمال و زیبایی اش،‌ با او ازدواج کرد، مکروه و ناپسندی خواهد دید ( یعنی گاهی این زیبایی موجب تنش،‌ اختلاف و شک و . . . می‌شود ) اما اگر تنها به خاطر ایمان و دیانتش با او وصلت کرد خداوند مال و جمال را نیز در او جمع می‌کند. (وسایل‌الشیعه 14/31)

البته این کلام به این معنی نیست که اگر کسی همسرش را تنها به خاطر ایمان  و  تدین او  برگزید،  خداوند او را ثروتمند  و همسرش را زیبا می‌گرداند و شکل و فرم چهره‌‌ی او را تغییر می دهد ... نه،  بلکه منظور آن است که وقتی ازدواج از روی تقوی و به خاطر  خداوند و تدین طرف مقابل صورت گیرد،‌ خداوند گردش زندگی آنها را به گونه‌ای قرار می‌دهد که به داشته‌های خود اکتفا کنند و بی نیاز از دیگران  باشند  و در چشم یکدیگر زیباتر از زیبا رویان جلوه کنند.

نقل می‌کنند زنی آبله رو بود که وقتی هنگام شستن صورت یک مشت آب روی صورتش می‌ریخت،‌ یک قطره هم بر‌نمی‌گشت. یعنی آنقدر صورتش چاله ‌چوله  داشت که آب‌ها در آن حفره‌ها جا خوش می‌کردند. اما همین زن شوهری داشت  که هر وقت با هم بیرون می‌رفتند برای آنکه زنش چشم نخورد آیه‌الکرسی می‌خواند. این همان معنای حدیث پیامبر است که اگر ازدواج به خاطر دین طرف باشد و انگیزه‌ی دیگری در کار نباشد،‌ خداوند مال و جمال  را در او  فراهم می‌آورد.