• وبلاگ : لبـــگزه
  • يادداشت : سوال مهرانه
  • نظرات : 15 خصوصي ، 47 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نظرم سوال شما رو از جنبه هاي متفاوتي ميشه بررسي کرد که البته اين جنبه ها کاملا متمم و مکمل بکديگه هستند !جنبه ي اول در پاسخ به "چرا " يي قضيه , بجث تکليف و امر خدا هست ! اينکه در رابطه با احکام ديني مثلا حجاب خود حکم موضوعيت ندارد و حجاب از اونجايي که تکليف و امر خداست بايد رعايت بشه ! چرا که همانطور که مي دونيم دانه ي وجودي ما شکافته شده تا شکوفا بشه و به کمال برسه ! و اين رشد و کمال جز در مسير عبوديت و اطاعت خدا امکان پذير نيست !

    و اما جنبه ي دوم : ار آنجايي که خلقت هستي با قوانين و سنت هايي همراه هست و هر عملي نتيجه و اثري به دنبال خواهد داشت و هيچ کس به خوبي خالق اين سنت ها و اين اثر و نتيجه ها درست و غلط و خوب و بد اين ها را نمي داند لذا اطاعت به گفته ي او يعني بدنبال بهترين اثر و نتيجه رفتن ! يعني اگر روزي ، علم بشر به اندازه اي پيشرفت کند که همه ي قانون هاي موجود در طبيعت مادي را کشف کند ، قطعا و بدون شک بيان خواهد کرد که چيزي به خوبي آب پاک کننده ي نجاسات نيست !

    البته اين نکته را هم نبايد فراموش کنيم که همه ي قوانين اين عالم مادي و حسي و تجربي نيست ! علاوه بر اينکه اين قوانين به گونه اي طرح شده که در کنار بهترين اثرش ؛ براي تمام انسان ها هم قابل دسترسي باشه ...