• وبلاگ : لبـــگزه
  • يادداشت : دغدغه هاي اين ايام
  • نظرات : 8 خصوصي ، 60 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دلسوخته 

    سلام عليكم

    كاش فرصتش بود كه باهاتون در ابن خصوص مفصل بحثي داشته باشم. هر چند بحثتان را با جناب مهندس شيعه و دگر دوستان را شاهد بودم كه به هيچ نتيجه اي نرسيد.

    علي اي حال جهت اطلاعتون عرض مي كنم كه نظر بسياري از علما من جمله حضرت آيت الله حسن زاده آملي، حضرت آيت الله امجد، مرحوم حضرت آيت الله سيبه وي، حضرت آيت الله فاطمي نيا و بسياري از مراجع و علما با حضرتعالي مغايرت دارد.

    يا شما شاگرد خوبي نبوده ايد و كه اين فرمايشات را مي فرماييد و يا اينكه منظور خاصي را دنبال مي كنيد.

    كاش شفاف و روشن مقاصدتان را از بيان اين حرفا مردانه روشن مي فرموديد.

    پاسخ

    سلام عليكم و رحمه الله.. ممنونم از توجهتون ولي من تا آنجا که يادم مي آيد مهندس شيعه عزيز را تنها يک بار در جلسات نقد وبلاگ ديده ام و لي هرچه فکر مي کنم يادم نميايد كه با او بحثي داشته باشم که به نتيجه برسد يا نه.. در مورد نظرات اساتيدي كه فرموده ايد اگر صلاح مي دانيد خوشحال مي شوم که با سند و مدرك ارائه فرماييد و ثابت کنيد كه نظر آنان غير از اين است كه من عرض كرده ام.. آيا اين بزرگواران نظرشان اين است که عزاداري ها فارغ از تعليم و تربيت حسيني باشد؟ آيا نظرشان اين است که عزاداري هايمان در علمات کشي و ضرباهنگ زنجيرها خلاصه شود؟ آيا نظرشان اين است كه حسين و زينب و .. را تا حد خدا شدن بالا بريم و بپرستيم؟ آيا نظرشان اين نيست که آموزه هاي ديني و معرفتي در مراسم عاشورايي بايد پررنگ تر و نقشي موثرتر داشته باشد؟ از اينكه من شاگرد خوبي نبوده و نيستم شكي نيست اما يقين دارم كه آنچه ما در محضرشان ياد گرفته ايم اين نيست.. به هر حال مردانه اعتراف مي کنم که منظوري غير از اينكه مراسم عاشورايي را از ورود خرافات و بدعت ها صيانت كنيم ندارم.. هدفي غير از اين ندارم كه حسين را كه شهيد تحريف و بدعت است بهتر بشناسيم تا دينمان را و تشيعمان را بهتر درك كنيم و از آن محافطت كنيم.. پيشنهاد مي کنم يک بار فريادهاي شهيد مطهري بر تحريف هاي عاشورا را مطالعه فرماييد.. سخنان مقام معظم رهبري را در اين زمينه مراجعه فرماييد؟ به نوشته هاي شاگردان مکتب اين بزرگواران مراجعه فرماييد.. من هم هدفي را دنبال مي کنم که اينان دنبال مي کنند... آيا اين مظلوميت حسين نيست كه دليل شهادتش را ندانيم و برايش گريه كنيم؟ اين ظلم به او نيست كه ندانيم كه آن حضرت به فرمايش خودش براي اصلاح دين جدش قيام كرد و ما گاهي در اين نوع نگاه ها دين جدش را دستخوش نارواها قرار مي دهيم؟ در نهايت هر چند شما آدرسي نگذاشته ايد اما ما در خدمت هستيم كه بحث مفصل شما را هم بشنويم و با استدلال و مستند با هم حرف بزنيم.. ما تابع دليل و استدلال هستيم و در برابر دليل گردنمان از مو هم باريک تر است.. خوشحال مي شوم اگر از حضورتان بيشتر استفاده كنم .. ممنونم دلسوخته عزيز