• وبلاگ : لبـــگزه
  • يادداشت : امان از حزب باد
  • نظرات : 8 خصوصي ، 35 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + جعفرارته اي وكاظم لموكي و.../3 

    ...11-:آقاي (جمع)تاکنون موجب آسيب مالي به مشتريان ساده دل شده است.به عنوان نمونه جوان مغازه داري که سالها مشتريش بود ،در مقطعي به دليل مشکل مالي قادر به پرداخت بدهکاريش در زمان مشخص ، نشده بود.درآنزمان (جمع)با بکار گيري شخصي با هويت ناشناس و جعلي چند مرتبه از آن جوان خريد ميکند ،بعد از کسب اعتماد دهها ميليون تومان پول جوان را نميپردازد.در اين شرايط آقاي الف با قيافه اي حق به جانب براي به اصطلاح کمک ، مبلغ 32 ميليون به جوان وام ربا ميدهد،و نزديک100ميليون تومان چک و سفته از جوان دريافت ميدارد،که هم اکنون موجب بدبختي و انزواي جوان مغازه دار شده است.

    12-:آقاي الف صاحب 4کارخانه ميباشد.وي جديدترين کارخانه اش را با قيمت ميلياردي، چند ماه قبل،مابين جاده قائمشهر به ساري خريداري نموده است،نامبرده قصد اين دارد ، دفتر مرکزي چند کارخانه اش را به آنجا منتقل نمايد، تا از ديد مردمي‌که به انحاي مختلف مورد آزار او و نورچشمي‌اش ايام قرار گرفته اند، دور باشد.

    13:آقاي الف با واسطه برادرش معروف به>ايام؟! ، اسپانسر تربيت بدني…؟شده است .الف و ايام با سوء استفاده از امکانات و خدمات دولتي،و در اقدامي‌غير قانوني ،تحت عناويني دروغين{ورزشي و…}>با خرج بيت المال به کشورهايي نظير چين،روسيه،آلمان،فرانسه،سوئد،ژاپن،هندوستان،تايلند و…….مسافرتهاي مکرر مي‌نمايند.

    14:آقاي(جمع)در يکي از مناطق خوش و آب و هواي آلاشت بيش از100قطعه زمين دارد.وي با کلاهبرداري،زمين خواري و عدم پرداخت پول کافي،به فروشنده موجب آسيب مالي و در نهايت شکايت شاکي شده است. برادرش نيز،در آلاشت دهها قطعه زمين دارد،ايام، دهها قطعه از زمينهايش را تا کنون فروخته است.

    15:الف خود را به ريا حاج الف؟!،مي‌نامد-و در آن حال از پول وامهاي بادآورده ربا هم ميدهد.الف در رياکاي به تمام معني در ماه محرم اقدام به نصب پارچه‌هاي سبز و سياه در وروديهاي کارخانه‌هايش مي‌نمايد،و در روز تاسوعا و عاشورا به عزاداران راستين حسيني، به کمک خواهر بزرگش که سرپرست قسمت زنان و نفر دوم وي بعد از ايام است ، کيک-خرما-شير برنج و…ميدهد.

    دراين قسمت مولف به زعم و استعداد خود،به ارائه چند راهکاربراي مقابله و ريشه کن شدن پديده زشت اختلاس و مفاسد اقتصادي،مي‌پردازد :

    1-:کوتاه کردن دست عناصر مرتبط با مافياي اختاپوسي وابسته به فتنه گران و اخلال گران داخل و افراد معلوم الحال مرتبط با آنها در خارج از کشور.

    2-:اجراي کامل اصل44+اجراي فرامين و منويات مقام معظم رهبري،در فرمان مهم و راهگشاي 8ماده اي،مبارزه با مفاسد اقتصادي.بي شک و شبهه اگربه فرامين و دستورات معظم له به درستي توجه ميشد،قاعدتا اين تخلف بزرگ مالي صورت نمي‌گرفت.

    3-:تشکيل و تاسيس نهادهاي نظارتي،حتي با راي و ديده باني مستقيم افراد منتخب ملت،بر روند کارهاي بانکها،شرکتها،کارخانه‌هاي خصوصي و…

    4-:برقراري پايگاههاي نظارت عمومي‌در فضاي مجازي و ارسال گزارشات مردمي‌از تخلفات مالي و اقتصادي،در شهر و روستاهاي کوچک و بزرگ ، و پاسخگو بودن به کاربران آن سايتها.{در حال حاضر چنين سايتهايي وجود دارد،مانند پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي قوه قضاييه_قسط_ و يا مرکز ارتباطات مردمي‌قوه قضاييه،که کاري بسيارخوبي مي‌باشد،ولي در کنار اين همه کار مهم-دريافت نمودن جواب توسط>مردمي‌که گزارشات مستند تخلفات اقتصادي را از گوشه و کنار ايران اسلامي،ارسال مي‌نمايند-مي‌تواند اندکي از اعتماد و اميد از دست رفته و ضايع شده توسط آن اخلال گران اقتصادي را ، به صحنه مردم و اجتماع برگرداند.

    5-:ايجاد بانکداري اسلامي‌بدون ربا{مطابق با اصل44 و با توجه به نظر و اعتقاد بسياري از صاحب نظران اقتصادي ارزشي،بانک و بيمه بايد در مالکيت عموم و تصدي دولت باشد.}

    6-:بي شک رسانه‌ها و مطبوعات سهم عمده اي در اطلاع رساني و رشد و اعتلاي فرهنگ مردم داشته و دارند،از اين رو با ساخت برنامه‌هاي مستند در مورد دلايل-ريشه‌ها- و راههاي مقابله با پديده شوم اختلاس-زمين خواري-رانت خواري و تمام تخلفات مالي و اقتصادي در شبکه‌هاي تلويزيوني،همراه با دعوت از کارشناسان خبره و اهل تخصص و تعهد،توام با نظر خواهي آزاد از مردم + شروع به کار مجلات عمومي‌و تخصصي،در کنار چاپ آثار راهگشاي خوانندگان،مي‌توان به فردايي بدون تخلف مالي و اختلاس اميدوار بود.

    7-:به هر مسلمان متعهد و با تقوايي واجب است،که با اهميت قائل شدن به فريضه مقدس امربه معروف و نهي از منکر،در محله-روستا- و شهرشان،در مقابل هرگونه تخلف و فساد اقتصادي حساس باشند و بعد از چند مرتبه تذکر گفتاري همراه با متانت و ادب،در صورت نتيجه نگرفتن گزارشات تخلفات مالي و اقتصادي را به نهادهاي نظارتي-قضايي و قانوني مربوطه اطلاع دهند-تا بساط رباخواري-رانت خواري-وامهاي متعدد ميلياردي بي حساب و کتاب-زمين خواري و ساير مفاسد و تخلفات اقتصادي بر افتد- و هيچ منفعت طلبي مانند آقايان جمع+ايام و خانم فرح>در خيال خود حتي به غارت اموال و دارايهاي مردم و بيت المال نينديشند.انشاءالله.{نگارش يافته در تاريخ=دوشنبه/28 فروردين1391/ويرايش شده در جمعه 1391?2?8}والسلام.پايان.