• وبلاگ : لبـــگزه
  • يادداشت : تقصير کيست؟
  • نظرات : 6 خصوصي ، 55 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رضا 
    اون روحاني عزير روي چشم همه قرار داره چه باحجاب چه بي حجاب. ولي اين نگاه که اگه چنين اتفاقي واسه کسي افتاد خودش هم مقصره از اين ناشي ميشه که همه ما ديگه به وجود جرم و جنايت و دزدي عادت کرديم. چرا تو مکه مغازه دارها به محض شنيدن اذان مغازه رو رها ميکنن و ميرن مسجد. آيا اگر اونجا هم يکي در اين وضعيت به مغازه دستبرد بزنه کسي خواهد گفت تقصير مغازه دار بوده که مغازه ش رو رها کرده رفته؟!! مطمئنا نه.با اين استدلال شما اگه يه نفر رفت تو دريا شنا کنه و ببينيم داره غرق ميشه نبايد نجاتش بديم تا بفهمه "خود کرده را تدبير نيست. "يا اگه يکي به علت سرعت زياد ماشينش چپ کرد ولش کنيم به امون خدا چون تقصير خودش بوده؟!!
    پاسخ

    اشتباه نشود هم شنا کننده در دريا با موضوع ما متفاوت است و مقايسه نمي شوند و هم من نگفتم که نجاتش ندهيم که حتي خود کرده را نيز هرچند خودش تدبير ندارد اما بايد نجات داد.. در همان مکه هم اينطور نست که بدون نگهبان و به امان خدا رها کنند.. مي بندند پارچه مي کشند کشيک دارند.. علاوه اينکه ساکنان آن ديار خيلي‌هايشان انگيزه‌هاي دروني و خداترسي‌شان جلوي جرمشان را مي‌گيرد.. کاري به عمق اعتقاداتشان ندارم ولي حتي اگر شده به همان شکل سنتي و عاميانه سعي مي کنند دروغ نگويند و گناه نکنند..
    من تمام حرفم اين است که وقتي زمينه هاي گناه فراهم باشد مجرمان جرأت ورود به اين زمينه ها بيشتر خواهند داشت.. کجاي اين حرف اشکال دارد؟
    جايي مي خواندم وقتي يک بار در نيويورک برق رفته بود صدها مغازه مورد دستبرد قرار گرفتند.. خب اين يعني اگر برق بود و زمينه گناه فراهم نمي شد چنين اتفاقي نمي افتاد..
    من نمي دانم کجاي اين حرف اشکال دارد؟