سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی سایت
http://labgazeh.persiangig
.com/image/13lab.jpg

نقل مطلب از این وبلاگ با ذکر منبع موجب سپاسگزاری است .
بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 111
بازدید کل: 1370504
دسته بندی نوشته ها شعر گونه ‏هایم
بـی‏ خیال بابـا
دیار عاشقی ها
دل نوشتـــه ‏ها
شعــرهای دیگران
خاطـــرات
پاسخ به سوالات
فرهنگی‏ اجتماعی
اعتقـادی‏ مذهبی
سیاست و مدیریت
قــرآن و زنـدگــی
انتقــــادی
مناسبت ها
حکایــــات
زنانـه هـــا
دشمن شناسی
رمان آقای سلیمان!
همراه با کتاب
بازتاب سفرهای نهادی


اطلاع از بروز شدن

 



گزارش های خبری
گفت‌وگو با خبرگزاری فارس
بخش خبری شبکه یک
روایتی متفاوت از حضور خدا
باز هم خبرگزاری فارس
خدای مریم! کمکم کن
ارتش مهد ادب است
سوم شعبان. جهرم
خبرگزاری کتاب ایران
سوال جالب دختر دانشجو
رضا امیر خانی و آقای سلیمان
فعالیت قرآنی ارتش
خبرگزاری ایکنا
چاپ چهارم آقای سلیمان
برگزیدگان قلم زرین
گزارش: جهاد دانشگاهی
گزارش: سانجه مشهد و دادپی
مصاحبه: خبرگزاری ایسنا
مصاحبه: سبک زندگی دینی
گزارش: همایش جهاد دانشگاهی
مصاحبه: وظیفه طلاب
پیشنهاد یک بلاگر
شور حسینی ـ شهرزاد


زخمه بر دل.. ناله از جان



شاید برای شما هم..

چهارشنبه 89 آذر 10

چندین و چند سال است که سیمای جمهوری اسلامی امنیت روانی خانواده‌ها را نشانه گرفته است و در اکثر قریب به اتفاق فیلم‌ها و سریال‌هایش خیانت یک مرد به همسرش را نشان می‌دهد. با نگاهی به سریال‌های این ده پانزده سال سیما خواهید دید که همه‌ی مردان به همسرانشان خیانت می‌کنند. فرقی نمی‌کند از چه قشری و چه طبقه‌ای باشند. فرقی نمی‌کند جوان باشند یا پیر.. دانشگاهی باشند یا کاسب.. دانشجو باشند یا استاد دانشگاه.. فقیر باشند یا برخوردار.. مسجدی باشند یا بی بندو بار.. مدیر عامل باشند یا کارگر ساده..

اگر می‌بینید شک و دودلی خانم‌ها نسبت به همسرانشان زیاد شده است و اگر می‌بینید که در بسیاری از خانه‌ها سر هیچ و پوچ، درگیری و سوء تفاهم وجود دارد ذهنتان سراغ توطئه‌ی بیگانگان نرود. بقین کنید که این حاصل ـ اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم ـ ندانم کاری‌های خودمان است که تنها برای پرکردن آنتن و با هدف جذب مخاطب بیشتر برای رسانه‌ی ملی انجام می‌شود. باور کنید بیخود نیست که مرد بیچاره بعد از یک کار روزانه‌ی طاقت‌فرسا وقتی به خانه می‌رود، گاه می‌تواند در نگاه‌های همسرش به جای برق شادی، آتش تردید و کنجکاوی پنهانی را ببیند. ممکن است البته کسی چیزی به او نگوید و خودش هم متوجه نشود اما به یقین در دل همسر و فرزندانش مخصوصا دخترانش دلشوره‌ای پنهان وجود دارد که امنیت روانی خانواده را بدجور به هم می‌زند.
                                                      

چند سال پیش به یکی از دست‌اندرکاران تهیه و تولید این برنامه‌ها در تلویزیون همین را گفتم. دوستی آنجا بود که او  هم دستی بر آتش سیما داشت. او گفت: بعضی از تهیه کنندگان ما دوست دارند که خیانت زن را به همسرش نشان بدهند. اما بروید خدا را شکر کنید که این کار از نظر شرعی اشکال دارد وگرنه داستان‌ها و سریال‌های خیلی جذاب‌تر و پر بیننده‌تری کلید می‌خورد و مخاطبان بسیاری را پای گیرنده‌ها میخ‌کوب می‌کرد.

 

حالا این روزها انگار آن مشکل شرعی حل شده و دارند به سمت تهیه و تولید چنان برنامه‌های پرمخاطبی گام برمی‌دارند.. انگار اینکه در خانه فقط یکی از همسرها به دیگری بدبین باشد مقبول طبع حضرات قرار نگرفته است و باید آن یکی یعنی شوهر را هم بدیبن کرد تا این حلقه کامل شود و امنیت روانی خانوادگی و اجتماعی یکجا از بین برود. حالا باید به صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ریاست عالیه‌ی آن تبریک گفت چون انگار دیگر آن موانع شرعی برطرف شده است و حالا دیگر می‌توانند آمار بینندگان خود را بیشتر کنند و در نظر سنجی‌ها به رخ همدیگر بکشند.

دوشنبه شب، شبکه ی پنج، یک قسمت از سریال تقلیدی "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" را تحت عنوان تلخ و شیرین پخش می‌کرد. کاش دیده بودید تا به حرف من بیشتر پی می‌بردید.. فرزانه که زنی شوهردار بود با مدیر شرکتش که او هم زن داشت سر و سری پیدا کرد و بنای ناسازگاری با شوهرش گذاشت و پس از کلی دعوا و مرافعه او بچه‌اش را به امان خدا سپرد. آنگاه با یک جعبه شیرینی سراغ رییس شرکتش رفت تا مژده‌ی طلاقش را به او بدهد..

 

جالب است که در تمام مدت پخش سریال زیر آن نوشته بود: شاید برای شما هم اتفاق بیفتد.. و حالا هر مرد ایرانی می‌تواند فکر کند که شاید برای او هم اتفاق بیفتد.. مثل تمام بانوان مخاطب تلویزیون که حق دارند به شوهران‌شان شک داشته باشند و از سیمای جمهوری اسلامی یاد بگیرند که همه مردان خانن هستند و مرد خوبی وجود ندارد.

بیخود نیست که در مشاوره‌هایم با هر دختری که از ازدواج بیزار است ته ذهنش همه‌ی مردان را دیو می‌بینم و همه را  سر و ته یک کرباس...