سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی سایت
http://labgazeh.persiangig
.com/image/13lab.jpg

نقل مطلب از این وبلاگ با ذکر منبع موجب سپاسگزاری است .
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 63
بازدید کل: 1370112
دسته بندی نوشته ها شعر گونه ‏هایم
بـی‏ خیال بابـا
دیار عاشقی ها
دل نوشتـــه ‏ها
شعــرهای دیگران
خاطـــرات
پاسخ به سوالات
فرهنگی‏ اجتماعی
اعتقـادی‏ مذهبی
سیاست و مدیریت
قــرآن و زنـدگــی
انتقــــادی
مناسبت ها
حکایــــات
زنانـه هـــا
دشمن شناسی
رمان آقای سلیمان!
همراه با کتاب
بازتاب سفرهای نهادی


اطلاع از بروز شدن

 



گزارش های خبری
گفت‌وگو با خبرگزاری فارس
بخش خبری شبکه یک
روایتی متفاوت از حضور خدا
باز هم خبرگزاری فارس
خدای مریم! کمکم کن
ارتش مهد ادب است
سوم شعبان. جهرم
خبرگزاری کتاب ایران
سوال جالب دختر دانشجو
رضا امیر خانی و آقای سلیمان
فعالیت قرآنی ارتش
خبرگزاری ایکنا
چاپ چهارم آقای سلیمان
برگزیدگان قلم زرین
گزارش: جهاد دانشگاهی
گزارش: سانجه مشهد و دادپی
مصاحبه: خبرگزاری ایسنا
مصاحبه: سبک زندگی دینی
گزارش: همایش جهاد دانشگاهی
مصاحبه: وظیفه طلاب
پیشنهاد یک بلاگر
شور حسینی ـ شهرزاد


زخمه بر دل.. ناله از جان



دغدغه ی جوانان سعودی

پنج شنبه 88 اسفند 27

سلام یاران همراه.. پیشاپیش عیدتان مبارک.. به امید سالی پراز شادی‌های شخصی و موفقیت‌های ملی..
خطاب من در این مطلب، بیشتر با دوستان جوانی است که به خاطر مشکلات داخلی (اعم از شخصی و اجتماعی) هر موفقیتی را زیر سوال می‌برند و حضور بین‌المللی ایران را با گرفتار‌ی‌های خود مقایسه می‌کنند.. دوستان عزیزی که نگاهشان تنها نگاه جزیره‌ای است و حاضر نیستند نگاهی کلان به روند امور ملی و بین المللی داشته باشند..

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه‌ی القدس العربی در سرمقاله‌ای با عنوان «سپاس از دانشجویان دختر سعودی» نوشت: دیدگاه نسل جدید عربستان در باره‌ی ایران و اسراییل غیر از دیدگاه حاکمان سعودی است.
او می‌نویسد: در حالی که دولت سعودی وامپراتوری رسانه‌ای آن تلاش می‌کند تا به نسل جدید القا کند که خطر ایرانی بیش از خطر اسراییلی است، اما نسل جدید قانع نمی‌شود و می‌داند که اسراییل دشمن اصلی است. امروز معلوم است که دختران و پسران سعودی در یک سمت قرار دارند و مقام‌های سعودی در سمتی دیگر.. بنابراین می‌توان درک کرد که نسل امروز از امریکا به دلیل مواضع دوگانه‌اش در قبال صلح و امنیت جهانی متنفر است.
نویسنده در این مقاله با اشاره به سفر هیلاری کلینتون به منطقه و سخنرانی او در دانشکده‌ی دارالحکمه و در جمع دختران دانشجوی عربستانی که با موضوع «موانع حضور زن سعودی در جامعه و آزادی‌های او» صورت گرفت می‌نویسد: همان‌طور که روزنامه‌ی نیویورک تایمز اعتراف کرده است، در میان همه‌ی ملاقات‌ها و سخنرانی‌های هیلاری کلینتون در گردش خاورمیانه‌ای‌اش، این جلسه برای او و حتی ما شوک بزرگی را به همراه داشت. چرا که غالب دختران دانشجوی این دانشگاه که میانگین عمرشان بین هیجده تا بیست و دو سال بود، اصلا به موضوع بحث و تاکید کلینتون برای حضور زنان سعودی در جامعه‌ی جهانی توجه نکردند و بیشترین سوال‌های آنان از او پیرامون سیاست خارجی امریکا و جنگ‌های آینده در منطقه دور می‌زد.
القدس العربی ادامه می‌دهد که اکثر دانشجویان دختر عربستانی از نفاق امریکا و دودوزه بازی‌های مقامات آن و برخورد دوگانه در قبال صلح منطقه‌ی خاورمیانه، موضوع فلسطین، موضوع هسته‌ای ایران و سایر مسایلی که هیچ ربطی به سخنان خانم کلینتون نداشت صحبت کردند و به صراحت به هیلاری گفتند که مسایل سیاسی منطقه برای آنها مهم‌تر از داشتن حقوق رانندگی و داشتن حجاب یا بی‌حجابی است.