سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی سایت
http://labgazeh.persiangig
.com/image/13lab.jpg

نقل مطلب از این وبلاگ با ذکر منبع موجب سپاسگزاری است .
بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 74
بازدید کل: 1369034
دسته بندی نوشته ها شعر گونه ‏هایم
بـی‏ خیال بابـا
دیار عاشقی ها
دل نوشتـــه ‏ها
شعــرهای دیگران
خاطـــرات
پاسخ به سوالات
فرهنگی‏ اجتماعی
اعتقـادی‏ مذهبی
سیاست و مدیریت
قــرآن و زنـدگــی
انتقــــادی
مناسبت ها
حکایــــات
زنانـه هـــا
دشمن شناسی
رمان آقای سلیمان!
همراه با کتاب
بازتاب سفرهای نهادی


اطلاع از بروز شدن

 



گزارش های خبری
گفت‌وگو با خبرگزاری فارس
بخش خبری شبکه یک
روایتی متفاوت از حضور خدا
باز هم خبرگزاری فارس
خدای مریم! کمکم کن
ارتش مهد ادب است
سوم شعبان. جهرم
خبرگزاری کتاب ایران
سوال جالب دختر دانشجو
رضا امیر خانی و آقای سلیمان
فعالیت قرآنی ارتش
خبرگزاری ایکنا
چاپ چهارم آقای سلیمان
برگزیدگان قلم زرین
گزارش: جهاد دانشگاهی
گزارش: سانجه مشهد و دادپی
مصاحبه: خبرگزاری ایسنا
مصاحبه: سبک زندگی دینی
گزارش: همایش جهاد دانشگاهی
مصاحبه: وظیفه طلاب
پیشنهاد یک بلاگر
شور حسینی ـ شهرزاد


زخمه بر دل.. ناله از جان



یک پیشنهاد به مجلس برای دوره‏ی دوم ریاست جمهوری: تاسیس سازمان اسفندیار رحیم مشایی

خبر خیلی عجیب و باور نکردنی بود.. سازمان حج و زیارت از وزارت ارشاد جدا شد و به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حوزه ی مدیریتی مرد آرزوهای آقای رییس جمهوری و اسفندیار قدر قدرت شاهنامه‏ی وی، ملحق شد... خبر عجیبی که هم اعتراض صریح آقای ری‏شهری نماینده‏ی ولی فقیه در امور حج و زیارت را برانگیخت و هم اعتراض محتاطانه و زیرکانه‏ی وزیر کابینه‏ یعنی آقای صفار هرندی را..
بدتر از همه اینکه بر اساس شنیده‏ها این تصمیم صرفًا بر اساس یک روکم‏کنی و لجبازی بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان حج و زیارت بوده‏است.. خدا کند دروغ باشد اما شنیده‏ها حاکی است که سازمان میراث فرهنگی خودش گروهی برای زیارت عتبات راه می‏اندازد و چون بدون هماهنگی سازمان حج و زیارت که متولی قانونی و رسمی این امر است بوده جلوی کار گرفته می‏شود.. دوستان آقای احمدی نژاد هم می‏بینند که اگر بخواهند رییس سازمان حج و زیارت را عوض کنند ــ هرچند در دولت نهم مسبوق به سابقه بوده‏است که رییس جمهور مستقیمًا در عزل و نصب مدیران میانی وزارت‏خانه‏ها دخالت کند و کاری هم به وزیرش نداشته باشد ــ  طول می‏کشد و زمان از دست می‏رود؛ بنابراین تصمیم می‏گیرند که آش را با جاش!! تصرف کنند و سازمان حج  را به تابعیت خودشان در بیاورند.  اگر این خبر درست باشد مؤید رفتارهای مغرورانه و خود‏محورانه‏ی حامیان و اطرافیان رییس جمهور است که بی شک ریشه در تفکر و اراده‏ی او دارد.. و این زنگ خطری است که باید نسبت بدان بی توجه نبود..

اتفاق بسیار زشت‏تر این بوده است که به فاصله‏ی دو سه ساعت از ابلاغ این انتزاع و الحاق، درست در زمانی که رییس سازمان حج و زیارت در سفر کاری عربستان به سر می‏برد او را از سمتش عزل کردند و با حکم آقای مشایی رییس جدید منصوب شد.. آقایان مدعی اخلاق‏محوری، مهرورزی و عدالت‏خواهی! شما را به خدا کجای این رفتار دینی، اخلاقی و عادلانه است؟ من رییس سازمان حج را نه می‏شناسم و نه حتی یک بار هم او را دیده‏ام؛ اما از این رفتارهای انتقام‏جویانه و ناشی از غرور قدرت، به شدت متنفر و منزجرم...

آقای احمدی نژاد ضمن اینکه شخصیت پرکار، مخلص، خدمت‏گزار و تلاش‏گری است اما همین که بسیار درون‏گروهی عمل می‏کند و هر کس حتی نهادها و مراجع رسمی و مسقل کشور را که در تابعیت او نیستند لاجرم برعلیه خود می‏داند؛ به بدنه‏ی کارشناسی کشور توجه ندارد؛ در همه‏ی زمینه‏ها دخالت مستقیم می‏کند، خودش تصمیم می‏گیرد و تصمیماتش را به‏حسب قراین و دیدگاه‏های خاص، ناشی از یک منشأ غیبی و الهامات الهی می‏داند؛ بزرگترین نقیصه‏ی اوست.
دعوا با نهادها و قوای قانونی کشور، لج و لجبازی با مسئولان و آنان که حاضر نشده‏اند در گروه وی قرار گیرند و پیرو بی چون‏و چرای او باشند آن‏هم در شرایطی که کشور ما بیشترین نیاز را به آرامش و تمرکز قوا برای مقابله با تهدیدات خارجی دارد، به نفع کیست؟ یک روز با مجلس.. یک روز با حوزه‏ی علمیه.. و یک‏ روز با نهاد قانونی دیگری و هرکسی که رییس جمهور را  فراقانون نمی‏داند چه معنایی دارد؟ حضرت عباسی اگر این کارها را یکی غیر از احمدی نژاد می کرد، خود ما چه غوغایی راه می‏انداختیم و چه برخوردی با او می‏کردیم؟

من نمی‏دانم توان آقای مشایی که سابقه‏ی چندانی هم در مدیریت کلان کشور ندارد چقدر است که مرد آرزوهای رییس جمهوری شده‏است؟ مردی که اگر لطف بی شائبه‏ی رییس جمهوری نبود معلوم نیست الان آیا رییس یک فرهنگ‏سرا در تهران باقی می‏ماند یا نه؟ اما امروز از چنان قداست ماورایی و اقتدار اجرایی برخوردار است که می‏تواند همزمان ششصد مسئولیت سنگین را با هم به عهده بگیرد و همه را هم به خوبی انجام دهد.. البته این که این به‏خوبی از نظر کارشناسان چیست و با نظر آقای احمدی نژاد چه تفاوتی دارد جای بحث دارد که فعلاً در صدد بیان آن نیستم..

                                             

می‏دانید که آقای رحیم مشایی یا همان پدر عروس آقای احمدی نژاد، معاون رییس جمهوری و ریاست عالیه‏ی سه سازمان عریض و طویل و ادغام شده‏ی میراث فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و صنایع دستی است. البته با صرف نظر از اصل درستی یا نادرستی این ادغام، و نیز درستی یا نادرستی این انتصاب، باید گفت که این تنها سمت ظاهری و رسمی ایشان است وگرنه هرکاری که رییس جمهور نمی‏داند به کجا ارجاع دهد یا نمی‏خواهد به مبادی مربوطه‏ی قانونی‏اش ارجاع دهد مستقیماً سر از دفتر آقای رحیم مشایی در می‏آورد. نمونه‏ی این ادعا که هم جایگاه قانونی‏اش وزارت خارجه بود و هم از نظر سازمانی ربطی به حوزه‏ی آقای مشایی نداشت، همین همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور بود که با کلی حرف و حدیث و هزینه‏های فراوان، آن هم در آستانه‏ی انتخابات ریاست جمهوری!! به تازگی برگزار شد.

بگذریم.. اگر بعد از انتخابات خرداد ماه و انتخاب مجدد آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری، شنیدید که بیشتر وزارت‏خانه‏ها منحل شدند و نام سازمان آقای مشایی به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، حج و زیارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، اقتصاد و داریی، امور خارجه، کشور، جهاد سازندگی، راه و ترابری، درمان و آموزش پزشکی و .. تعییر یافت تعجب نکنید.. در آن‏صورت نامه‏ها و مکاتبات اداری باید در برگه‏هایی به اندازه‏ی صفحه‏ی روزنامه صورت گیرد؛ چون باید تنها به اندازه ی یک کاغذ  A4  نام سازمان متبوع آقای مشایی را روی سربرگ نامه‏های اداری نوشت.. بنابراین بهتر است مجلس شورای اسلامی برای صرفه‏جویی و پرهیز از این نام طولانی، نام این سازمان را به سازمان اسفندیار رحیم مشایی تغییر دهد..