• وبلاگ : لبـــگزه
  • يادداشت : چه كسي پنير مرا جابجا كرد؟ (قسمت سوم)
  • نظرات : 3 خصوصي ، 8 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با آژانس هزاره فاصله کوتاه شد

    ثبت رايگان آگهي خطوط موبايل صفر و کارکرده

    دائمي، اعتباري، پيام رسان

    همراه اول، تاليا و ايرانسل

    در سايت فاصله کوتاه همراه با امکانات و جستجوي پيشرفته، قابليت چاپ ليست خطهاي موجود به تفکيک کد و وضعيت سيم‌کارت، مناسب براي فروشندگان و خريداران خطوط تلفن همراه

    خريد و فروش گوشيهاي دست دوم تلفن همراه با نمايش تصاوير به صورت کامل

    فروشگاه فاصله کوتاه، لذت خريد اينترنتي را براي شما فراهم مي‌آورد

    + ناشناس 

    نظر شما به عنوان كارشناس مذهبي چيه؟ آيا واقعاً چنين روايتي وجود داره؟؟؟؟؟

    http://blog.360.yahoo.com/blog-l0l6C3siequNb3ZI2UclarJqltpNeF0-?cq=1&p=158&n=28500

    سلام بزرگوار

    در يك مقطع زماني كوتاه اين كتاب دم دستم قرار گرفت و مطالعه اي اجمالي برآن داشتم و البته كسي كه اين كتاب را مطالعه ميكرد و داشت تفسيري براي اطرافيانش ميكرد داراي اطلاعات چنداني نبود اين باعث شد من كه در آن محل به انتظار شخصي بودم كنجكاوانه نگاهي به اين كتاب بياندازم . آنروز نيز براي من همين سئوال پيش آمد كه چرا از موش توام با آدم كوچولو ها صحبت شده و چرا 4 حيوان يا 4 انسان مورد بررسي قرار نگرفته است و بسياري سئوال ديگر ذهنم را بخود مشغول كرد و گذشت و به فراموشي سپرده شد ... تا امروز كه اين مقاله ي باارزش و تفسير زيباي شما را ديدم بسياري از پاسخهايم را دريافت كردم و مشعوف شدم و بايد بشما بگويم متشكرم كه هميشه بنوعي راهنما و مشاور بوده ايد . شاد و سربلند و عاقبت بخير باشيد.

    سلام

    خوندم كتاب كيمياگرو...از داستانش خيلي مطالب رو ميشه آموخت

    ياعلي

    سلام بر سيد بزرگوار

    نگاه ريزبينانه‏ي شما ستودني است اما يك ان قلت به اين مبحث دارم...

    به غير از قرآن و كلام معصومين عليهم السلام مابقي متون خالي از اشتباه و ايراد نيستند ولي انسان بايد بتواند از هر متني استفاده‏ي لازم را ببرد و از آن بگذرد!

    شايد جالب باشه براتون بگم كه يكي از دوستانم در مسائل اعتقادي و مساله‏ي تسليم و رضا مشغول بود و به تمام زبانهاي ديني نتونستم قانعش كنم كه بايد از كنار اتفاقات گذشت و مسير جديدي رو در پيش گرفت!!

    آخر سر همين كتاب رو بهش معرفي كردم كه مطالعه كنه!! و اثري بسيار باور نكردني داشت...

    بالاسر حضرت ثامن الائمه به يادتون بودم به اسم!!

    يا علي

    فدک 3!

    ...

    از قضا شايد نوشتار اخيرتان در كنار نوشته «خرافه هاي ديجيتالي» قابل تامل باشد. چگونه مي توان انتظار داشت من نوجوان يا جواني كه از دين، گرفتار خرافه ها و گاهي هم سنت هاي به رنگ دين درآمده شده ام، براي رهايي از آنها به اين ريسمانهاي خوش آب و رنگ چنگ نزنم؟ بي انصافي است كه گناه ها همه اش بر گردن من باشد.

    و البته شايد استاد درس روانشناسي در دانشگاه كه از قضا خوشبختانه متدين نيز هست،‏ ظاهرا اين نكته را مي داند كه در كلاس سعي مي كند از زاويه همان ديدگاه هاي روانشناسي غربي به همه موضوعات نگاه كند و سنگ محك او فقط دانش انسان شناسي علمي موجود (كه غربي اش مي خوانيم)باشد و در برابر اعتراض امثال ما نيشخندي نثارمان كند. نمي دانم.

    ... و خدا داناتر است.

    كاش زمان بندي ام به گونه اي بود كه از آن جلسات استفاده مي بردم.

    زياده جسارت است.

    سلام آقا سيد.

    سه بخش اول را خواندم و استفاده كردم. هر چند كتاب مذكور را نخوانده ام،‏با كتابهاي مشابه آن برخورد داشته ام. اما اجازه دهيد كمي با شما مخالفت كنم.

    از بخش دوم آغاز كنم: هر چند زماني اينچنين مي انديشيدم كه شما فرموده ايد (و البته هنوز تغييري در نظر شخص خودم ايجاد نشده)، با اين حال ضرورت حضور و وجود اين گونه كتابها برايم ملموس تر و پر رنگ تر شده است.

    اين دست كتابها همانگونه كه شما هم فرموده ايد شايد شکل و ساختار قوي و داستان پردازي موفق نداشته باشند اما بايد پذيرفت كه براي انسان عصر حاضر (و لو در ظاهر) مطلب جديدي ارائه مي كند.

    شفاف تر بگويم امثال آقاي اسپنسر جانسون به خوبي انسان امروز را شناخته، با مشكلات او آشنايي پيدا كرده و حتي چه بسا خود با آنها

    مواجه بوده و براي آنها راهكار و مصداق هاي عيني (به زعم خود) پيدا كرده است و در كنار آن با زبان و گفتار انسان امروزي كه غرق در دنياي اطلاعات و داده ها است آشنايي دارد و مي تواند آموخته هايش را (با هر نيتي و لو تلقين و آموزش غير مستقيم برخي عقايد) به انسان كنوني بياموزاند (يا بخوانيم: بخوراند).

    اما در مقابل: همان پرسش خود شما: با اينكه قرآن، ‏احاديث و روايات به تمامي زواياي زندگي فردي و اجتماعي انسان توجه داشته ولي وقتي صحبت از معصومين و بزرگان مي شود چرا اشتياقي نشان نمي دهيم؟ نمي دانم. شايد بي انصافي باشد كه آن را به بيگانه باوري و خودگريزي يا خودناشناسي نسبت دهيم. شايد دليلش آن باشد كه: آنچه در معارف و معادن ديني ما هست مجموعه اي است از راهبردها (يا استراتژي ها) كه هدفش رساندن انسان به اوج و كمال و سعادت است ولي براي اين طرح هاي كلي مصداق ها و راهكارها و شيوه ها عيني و ملموس ارائه نشده اند. شايد اينجا وظيفه عالمان ديني بايد باشد كه انسان امروز را بشناسد، او را در جامعه ببيند، ‏با مشكلاتش آشنا شود، مقتضيات دنياي كنوني را درك كند و به ارائه راهكارها و مصداق هاي اين استراتژي ها بپردازد. و خوب اگر اين كار را نكند من (نوعي) كه نميتوانم از جمله «از ما نيست کسي که هر روز خودش را حسابرسي نکند» به اصل لزوم تغيير پذيري برسم و شيوه زندگي مبتني بر اصول درستي را پايه گذاري كنم بايد چه كنم؟ بايد قورباغه ها را قورت دهم يا به كيمياگران چنگ بزنم و يا به دنبال جابجايي پنير باشم يا ...

    با سلام وبلاگ زيبايي داريد .

    ********** طرح از ولادت تا ولادت شروع به كار كرده ، اگر مي خواهيد در اين طرح ثبت نام كنيد ، مطلب زير را بخوانيد.

    در ضمن اگر مي خواهيد كه جز حاميان معنوي اين طرح قرار بگيريد لوگوي طرح را در وبلاگ خود قرار داده و با مطلع كردن ما از طريق نظرات آخرين پست وبلاگ بسيجي 57 جز حاميان طرح قرار بگيريد

    طرح از روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) شروع شده و در روز ولادت مولاي متقيان ، حضرت علي (ع) به پايان مي رسد.

    اين طرح در 23 روز توسط 31 نفر اجرا مي شوند . اين طرح را به پيشگاه امام عصر (عج) ارواحنا فداه اهدا نموده و با نيت ظهور آقا امام زمان(عج) اين طرح را شروع مي کنيم.

    براي ثبت نام روي تصوير كليك كنيد